SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Ancak bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bâtınin kritik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda zaman zaman birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belirli bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı beş altı elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir diğer önemli üstelik da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çallıkışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer akışı sağlamlar.
Bu iki nosyon, bâtınerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise amaç elan ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu erişmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan uygun evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.